zondag 16 juli 2023

Dag 1 Wasserbillig - Grevenmacher

Exact 1 jaar na mijn eerste meerdaagse GR5-trip neem ik de draad weer op waar ik vorig jaar geëindigd ben: Wasserbillig in Luxemburg, aan de Moezel op de grens met Duitsland. 
Om ee op een deftig uur aan te kunnen beginnen was ik gisteren al afgereisd naar Luxemburg stad. Een vlotte treinreis, een goed hotel en een lekkere authentieke Italiaanse maaltijd, ideaal om te chillen voor de tocht. 
Vandaag eerst nog een uurtje bus, en dan kunnen we aan de eerste 14 km beginnen. In totaal staan er zo'n 130 km op het programma om binnen 6 dagen in Metz aan te komen. 

Het is een bekend gezicht om de veerpont in Wasserbillig terug te zien. De eerste km lopen langs een fiets/wabdelpad aan de Moezel. 
In Mertert verlaat ik voor even de rivier maar het asfalt blift nog enkele kms. Tot ik op den duur plots toch midden in het bos sta en een heel mooi valleitje volg. 
Heel even is het bijna een Mullertal light, heel even...
Daarna komen nog wat fotogenieke uitzichten,. En als ik Grevenmacher nader word ik nog getrakteerd op enkele wijngaarden.
Al bij al een mooie en makkelijke inloopdag. Om half drie zit ik al op een terrasje in Grevenmacher. Goed op tijd om straks nog de Wimbledon finale te kijken :-)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten