donderdag 20 juli 2023

Dag 5 Kedange Sur Canner - Servigny-les-sainte-barbe

Vandaag staat er weer een flinke etappe van 27km op het programma door het Franse platteland. Maar eerst ontbijten op zijn frans: baguettes avec ses fromages et des croissants. Hoewel het hotel nogal basic is, heb ik toch heel goed geslapen, beter eigenlijk dan in de fancy hotels van de afgelopen 2 dagen. Iets voor 9 uur zijn we weer op pad. Ik stop nog even bij de plaatselijke bakker. Eerst krijg ik maar liefst 8 km asfalt te verwerken, het meeste langs een hoofdbaan. Gelukkig is het heel rustig, het weer ideaal en het uitzicht mooi, maar ideaal is het niet. Daarna betert het. Bos, veld en kleine dorpjes wisselen mekaar af. De dorpjes zijn dikwijls wel gezellig, maar er is nooit iets te zien. In Vigy zijn de beide winkels gesloten(de enigen op de route). Het cafe is wel open zodat ik een koffietje kan drinken na mijn pain au chocolat van de bakker. 
Ik maak een praatje met een paar Duitse dames die richting Compostella wandelen. Nog 8 kilometer, waarvan enkele door mooi bos. Ik kies op tijd mn afslag want de laatste 3 km moet ik richting logies, een chambre dhotes in een van die dorpjes zonder winkel, restaurant of café. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten