woensdag 19 juli 2023

Dag 4 Schengen - Kedange sur Canner

Vandaag verlaat ik de Moezelvallei en trek het Franse platteland in. De route is een stevige 27,5 km en telt zo'n 600 hoogtemeters. Ik weet uit verslagen van vorige dandelaars dat er een stuk afgesloten is tussen Sierck les bains en Montenach wegens een aantasting van de bomen waardoor er veel bomen op het pad liggen en er een gevaar is voor vallende takken. We zullen wel zien hoe het loopt.
Eerst is er nog een laatste stukje van 4 km langs de Moezel tot in Sierck Les Bains, langs een aangenaam, soms bebost wandel/fietspad. Wat me onmiddellijk opvalt is dat de bewegwijzering terug in wit/rood is. Het voelt toch meer vertrouwd aan, na de afwijkende en verschillende tekens in Luxemburg. In Sierck Les Bains vind ik een authentiek fruitwinkeltje en ik kan het niet laten om nog een koel drankje en een verse nectarine in te slaan. 
Ik let op om in het centrum niet de verkeerde Gr te gaan volgen want er kruisen er 2. Net voorbij het centrum hangt er een waarschuwing dat alle wandelroutes opnieuw bewegwijzerd zijn om het stuk van de zieke te vermijden. Ik blijf de tekens volgen en de route is inderdaad verschillend van mn gps- track. De bewegwijzering is echter zo goed en overvloedig dat de weg vinden geen enkel probleem is. De route komt terug bij de originele in het centrum van Montenach. 
De rest van de wandeling is een afwisseling van bos en veld, maar vooral in de velden zijn de veldwegen pas geasfalteerd. Kilometers lang loop ik over pikzwart en heet asfalt.Ondanks super dry aircooled turbo sokken hoor ik mn voeten pruttelen in mn schoenen. Tegen het einde van de wandeling begint de route plots opnieuw af te wijken van de gps track. Omdat de bewegwijzering al heel de dag super en gloednieuw is volg ik ook hier de pijltjes, en daar heb ik heen spijt van. De laatste 4 km zijn de mooiste van heel de dag. 
Iets voor 4 kom ik aan in Kedange Sur Canner waar een ijskoude pint op me wacht😉

Geen opmerkingen:

Een reactie posten