woensdag 14 augustus 2024

Dag 3, Pagny-sur-Moselle naar Montauville (Pont-a-Mousson)

Om 6 uur gaat de wekker, hittemaatregel weet je wel. Ik kijk uit het raam, en het regent ! Geen onweer, maar gezapige regen. Blijkbaar is het weer helemaal omgeslagen, en zal het heel de dag bewolkt blijven met vlagen van regen en max. 24 graden. Hierdoor moet ik me natuurlijk minder haasten, en neem mijn tijd om alles in te pakken en te ontbijten. 
Om iets over acht neem ik voor de laatste keer de trein vanuit Metz, en een kwartiertje later zijn we alweer aan het wandelen. Het miezert, zo van het soort moet ik een jas aan of niet. Resultaat, kletsnat na een half uur. Na het dorp gaat de route even door de wijnvelden. Dan duiken we het bos in. Het is super stil in het bos, het donkere, mistige weer zorgt voor extra sfeer. De regen bederft die eerst nog wel, maar van zodra die ophoudt is het genieten. Ik hou regelmatig even stil om te zien en vooral te horen of er geen wild in de buurt is, maar het blijft bij everzwijnsporen en ongeveer 15 miljoen naaktslakken. Het soms smalle paadje kronkelt zich door de bomen. Tegen de middag maken de bospaadjes plaats voor brede bos- en veldwegen. Niet zo charmant, maar loopt wel lekker.
Rond kwart voor 3 kom ik na 22 km en zo'n 600 hm in Montauville aan. Hier ga ik de bus nemen naar het hotel, 4 km verderop in Pont-a-Mousson. Die bus komt pas binnen 45 minuten dus ploffen we ons op het nog natte terras van de lokale bar/epicerie/tabac/lotto... voor een pintje.
Morgen staat de koninginne-etappe op het programma, nl. van Montauville naar Liverdun, een slordige 34 km. 
Morgen is het ook feestdag, en dan rijden de bussen niet blijkbaar. Omdat ik geen 38 km wil wandelen ga ik proberen een taxi te regelen terug naar Montauville morgenvroeg. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten