vrijdag 16 augustus 2024

Dag 5/7 Liverdun naar (Dommartin sous) Amance

De lange etappe van gisteren heeft  precies toch wel zijn effect gehad. Hoewel ik nergens echt last van heb heb ik toch wel het gevoel dat ik het rustig aan wil doen vandaag. Met zijn 25 km en 450 hm is de etappe van vandaag weliswaar een stuk korter maar nu ook weer geen kleintje.
Na het ontbijt spring ik nog even de carrefour express binnen voor wat drank.
Ik neem om 9 uur terug de trein naar Liverdun.
Tien minuutjes later heb ik het eerste wit-rode plakaatje al gevonden. Het eerste doel van vandaag is Custinne. De route ernaartoe loopt over brede boswegen. Net na Liverdun is het even stijgen maar daarna is het vrij vlak. Het is weer ontzettend rustig. 
Tegen de middag kom ik aan in Custinne. Ik had gedacht om hier iets van lunch te kunnen eten of kopen, maar de patisserie, de bar, de boulangerie en een restaurant die volgens google allemaal geopend zouden moeten zijn, zijn allemaal dicht ! Dan maar wat verder het dorp in, en de wel geopende bakker heeft een wachtrij tot buiten. Ik schuif mee aan en koop me een lekkere panini die netjes voor me warm gemaakt wordt. Achter de hoek is een heerlijk bankje in een bloemenperk volledig in de schaduw. Het is daar zo zalig dat ik er meer dan een half uur blijf zitten. 
Na Custinne is er een joekel van een klim uit het dorp in de volle middagzon. Ik ben blij dat er eenmaal boven terug bos is. 
De laatste 8 km beginnen er toch serieus in te hakken. Zo'n 4 km van Amance neem ik een ander pad dat rechtstreeks naar het dorpje gaat waar mijn logies is, la ferme de Montheu. Het is..ehm.. speciaal. Ik wist al van andere mensen al dat er niets was, en ben dus voorzien van eten en drinken. 
Morgen gelukkig maar een korte etappen van 12 km naar Brin-sur-Seille waar ik dan hoop de bus terug naar Nancy te kunnen nemen wegens dat geannuleerd logement.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten