zaterdag 16 juli 2022

Dag 1 Vielsalm - Burg Reuland

Vandaag eerste wandeldag. Ik heb er best wel lang naar uitgekeken. Het is al direct een stevige wandeling, zo'n 26 km. Niet moeilijk, met een kleine 500 hoogtemeters. 
Na een eerder middelmatig ontbijt in het hotel beginnen we er aan. 
We stijgen eerst uit de kom van Vielsalm (gauw nog wat lunch gescoord in de Carrefour), en dan volgen aantal mooie stukken bos, afgewisseld met veldwegen. 
In zo'n bos komen 2 dames met honden me tegemoet. Ze begroeten me met "oh hallo, loopt u ook de Gr5?!". Ik beaam, en ze vervolgen "Nou, er loopt iemand voor je !" Ik denk ..euh.. ja.. fijn.. "Maar jij loopt harder, dus je haaot ze wel in!" 
Ik kijk even om of mijn stofwolk al is gaan liggen. Ik bedank ze nog voor de info en vervolg mn weg. 
En jawel hoor, een uurtje later krijg ik een gedaante met grote rugzak in het vizier. Nog een kwartiertje later ben ik op gelijke hoogte. Het blijkt een Limburgse dame te zijn die een week geleden uit Genk vertrokken is. Ik vraag tot waar ze van plan is te gaan. "Ik hoop ergens tot in Frankrijk, Luxemburg voorbij, ik weet het nog niet precies". "En vandaag ?" Vraag ik. "Weet ik ook nog niet. Tot zolang ik zin heb". 
Owkey... Ik kijk naar haar imposante rugzak. Tja. Dat zijn dan de voordelen van met de tent te gaan. Ik ga light, en blijkbaar ook fast, want ik zeg goeiedag om toch maar mn eigen tempo te kunnen gaan. 
De tweede helft van de tocht bevat nogal veel asfalt. Spijtig, maar gelukkig is het weer ideaal. Zonnig, maar toch niet te heet. Dat belooft de komende dagen nog te veranderen...
Rond half vier kom ik in Burg Reuland aan. Ik heb een bed geboekt bij KUZ, een soort van gemeenschapscentrum voor bosklassen of zoiets. Via een sleutellocker waarvan ik de code had toegestuurd gekregen geraak ik binnen. Ik heb een mooie 6-persoonskamer helemaal voor mij alleen. In de koelkast staat een maaltijd die ik kan opwarmen en in de refter staat een koelkast vol bier...sja...schol

Geen opmerkingen:

Een reactie posten