woensdag 20 juli 2022

Dag 5 Vianden - Diekirch

De tocht van vandaag belooft met bijna 18 km en zo'n 400 hoogtemeters een "koud" kunstje te worden ( pdm tsss ) tegenover gisteren. Niet alleen qua hitte maar ook qua lengte en moeilijkheidsgraad is het eerder een overgangsetappe naar het gebied van "klein Zwitserland" rond Beaufort en Echternach, waar ik morgen naartoe trek.
Ik heb echt zin om het rustig aan te doen. Eerst rustig ontbijten, dan rugzak inpakken, en als ik dan rond 9u20 buiten kom begint het zowaar te druppelen. Ik trek mn regenhoes maar over mn rugzak maar voor de rest loop ik er maar gewoon in. Het blijken maar enkele druppels te zijn. De tocht is misschien wel minder spectaculair dan de afgelopen dagen maar ik geniet er toch met volle teugen van. 
Geregeld stop ik aan de vele bankjes om van het uitzicht te genieten en voor een knabbeltje. 
Halverwege is er een grote beboste heuvelrug die ik op moet. Eenmaal erboven blijkt het een heel mooi bos te zijn. Zo mooi dat ik zelfs mn fototoestel boven haal (alle foto's in de blog zijn genomen met mn telefoon, ik heb een full blown camera mee maar die zit dus gewoon al de hele week als balast in mn rugzak).
Iets na de middag kom ik aan camping Bleesbreck, een populaire overnachtingsplaats voor wandelaars die de route met de tent doen. Het bord "terras open" is te verleidelijk en ik laat het me smaken. 
De route buigt wat verder naar het zuiden richting Beaufort, maar mijn bestemming voor vandaag is Diekirch, zo'n 2 km van de route. 
Rond 3 uur arriveer ik aan mn hotel, dat echter pas om 4 uur blijkt open te gaan. Ik zet me dan maar op een bankje in het park aan de overkant. Tijd om een blog te schrijven....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten