vrijdag 22 juli 2022

Dag 7 Beaufort - Echternach

De etappe van vandaag staat met stip aangeduid op mijn lijst. Het gebied rond Berdorf staat algemeen bekend als een fantastisch wandelgebied. 
Ik ben goed op tijd weg want ik hou er rekening mee dat er wel wat fotomomenten kunnen zijn vandaag. 
Het is nog lekker koel en rustig als ik aan de parking van het kasteel het pad in de vallei instap.
De prille zon verlicht de varens tussen de rotsen en het klaterende riviertje. Het duurt dan ook echt niet lang alvorens het fototoestel boven komt. Als er dan ook nog enkele mooie en bereikbare watervalletjes passeren, dan weten mensen die mij kennen dat er "even" halt gehouden wordt. 
Kort samengevat, de tocht heeft niet teleurgesteld. Het gebied is prachtig, al lijkt hier wandelen tijdens het verlengde weekend van de nationale feestdag eerder op Klein Vlaanderen ipv Klein Zwitserland. Maar dat nemen we er graag bij. 
Voor de rest laat ik graag de foto's spreken.
Het is duidelijk dat Echternach van een andere orde is op toeristisch vlak dan alle vorige dorpen. Voor één dag laten we het ons wel gevallen 😊


Geen opmerkingen:

Een reactie posten