zondag 17 juli 2022

Dag 2: Burg Reuland - Ouren

Vandaag staat de kortste wandeling van de week op het programma, zo'n 11,5 km en 300 hoogtemeters.
Eerst vond ik het spijtig dat deze korte etappe al zo vroeg op de week valt, maar na mijn serieus opgesteven spieren gisterenavond en de 2 extreme hitte-dagen die voor morgen en overmorgen voorspeld zijn, vind ik het helemaal niet erg om er vandaag zachtjes aan in te komen. 
De tocht is vandaag overigens fantastisch mooi. Eerst in de ochtendzon de vallei uitklimmen, met een mooi uitzicht over Burg Reuland en de wijde omgeving. 
Daarna volgt een heel mooi stuk door donkere bossen, afgewisseld met mooie stukjes weiland. 
Op een bospad spot ik plots een eind lager langs het beekje onze Gr5-wandelaarster van gisteren terug. Ze is bezig haar tent op te breken. De goesting was dus tot hier. Ik roep een begroeting en zet mn weg verder. Ik neem echt mijn tijd om wat fotootjes te nemen en af en toe wat te rusten maar toch ben ik rond de middag al in Ouren. Ik lunch op een bankje in de schaduw aan de oever van de Our, een zalig momentje. Na de lunch check ik in bij hotel Dreilaenderblick (ja, het drielandenpunt is hier vlakbij). Vanaf morgen is het Luxemburg ! (Met overnachting in Duitsland)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten