dinsdag 19 juli 2022

Dag 3 Ouren - Ubereisenbach

Vandaag is de eerste van twee voorspelde hittedagen, morgen nog heter dan vandaag. 
Ik ontbijt van zodra het kan in het hotel, en om 9 uur ben ik weg. Het is nog heerlijk koel.
De eerste uren zijn zalig. Absolute stilte door de beboste valleien, enkel het gezang van vogels...Het is echt een prachtig stuk natuur. 
Iets na de middag kom ik aan bij Dasburg pont. 


Daar is een benzinestation met uitgebreide shop , dus ik maak er dankbaar gebruik van om een koele sportdrank,een snack en - waarom niet - een ijsje te kopen .
Hierna volgt een stuk van 2 km langs de geote weg. Ik ben ongeveer halverwege als, ja hoor mijn mede gr5 wandelaarster weer opduikt. We begroeten elkaar hartelijk. Ze is bezig met water te vragen aan een huis, dus ik zeg "tot later" en ik zet mijn weg verder. 
Daarna volgt nog een hele pittige klim, mooi maar de hitte begint toch de overhand te nemen. Uiteindelijk komt ik bij Sabine's gastehaus. Groot is mijn vreugde als de eigenaar mij voorstelt om even in de tuin onder een grote boom te gaan zitten met een koud biertje. Een beter welkom kon ik mij niet inbeelden. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten