dinsdag 19 juli 2022

Dag 4 Ubereisenbach - Vianden

Vandaag de warmste dag van het hitte-alarm, en dat net op de zwaarste dag, of toch die met de meeste hoogtemeters.
Bert van het gastehaus was zo goed van al om 7 uur ontbijt te serveren, dus iets na 8 ben ik op pad. (Sja, de gezellige babbel duurde wat 😊)
De start is nog (heel) koel, maar van zodra ik op de andere flank van de vallei ben wordt de barbecue aangezet. De tocht loopt naar Vianden, en onderweg moet zo'n 3 keer de vallei van de Our op en af geklommen worden, alles te samen goed voor zo'n 950 hoogtemeters. 
Ik heb mn voorzorgen genomen: 1 liter isotone drank met elektrolyten en 1,5 liter water. Toch vul ik een van mn drinkbussen nog eens bij op het kerkhof van Stolzembourg.
Het is puffen geblazen. Het lukt allemaal wel, maar genieten is het toch niet. Zeker vanaf s'middags is de fun er af. De weer-app geeft een gevoelstemperatuur van 42gr. 
Het is meer een uitdaging nu, een sportieve prestatie maar echt genieten van de omgeving is er toch niet meer bij. 
Gelukkig zijn de meeste stukken door het bos waar de schaduw toch nog veel mildert 
Iets na drie uur kom ik aan bij mn hotel in Vianden. Gelukkig voorspellen ze voor morgen zo'n 10 graden koeler. 
Ik neem mn tijd om een douche te nemen en in de koele bar van het hotel iets te drinken. Als ik daarna buiten kom word ik precies verwelkomd door een gigantische haardroger. Zoals verwacht kwam de grootste hitte pas in de late namiddag en de stenen gebouwen in de smalle straat van de oude stad weerkaatsen de hitte genadeloos.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten